Az igazi nagy kaland: kincskeresés a dzsungelben

Sokfajta kikapcsolódás létezik, de legnagyobb élményeket mindig az okozza, amikor – ha csak egy kis időre is – sikerül újra gyerekké válnunk. Mert ilyenkor teljesen elszakadunk a napi gondoktól, és visszautazunk egy boldog, izgalmas időszakba, amikor a játék és a fantáziánk töltötte ki a teljes világunkat. Ha ezt felnőtt fejjel sikerül megélni, például a MindQuest Noo’zaca öröksége elnevezésű szabadulószobájában, akkor játék közben garantáltan végig fülig ér a szánk.

Találd meg Noo’zaca kincseit!

Persze gyerekkorunkban sok mindent játszunk, a szuperhősöstől kezdve a lovagoson és indiánoson át az űrhajósosig. De ami generációk óta biztosan megfogja és rabul ejti a kalandra vágyók szívét, az a kincskeresés egy egzotikus, idegen helyen, például egy vad dzsungel kellős közepén. Mindezt pedig a MindQuestnél is átélhetjük, ha kipróbáljuk a  Noo’zaca öröksége küldetést.

Nem csoda, hiszen néhány száz éve, vagy éppen pár generációval ezelőtt még ezek a felfedezetlen, buja, ijesztő területek jelentették az európai ember számára a legnagyobb kihívást és legtöbb izgalmat. Egyszerre ébresztettek vágyat az ismeretlen lehetőségek, az elképzelhetetlen gazdaság iránt, ugyanakkor sosem látott, ismeretlen veszélyeket is jelentettek.

A MindQuestnél te lehetsz Indiana Jones

Éppen ezért ez a korszak és témakör rengeteg nyomott hagyott maga után, a szépirodalomtól kezdve a popkultúráig. A zsáner világszerte legismertebb képviselője természetesen Indiana Jones, a jóképű régészprofesszor, aki hol egyetemi órákat ad, hol halált megvető bátorsággal, másokkal versenyt futva próbál különféle misztikus kincseket megszerezni, egzotikusnál egzotikusabb helyszíneken.

A róla szóló filmszéria nem véletlenül aratott ekkora sikert: az alkotóknak ugyanis sikerült létrehozni az elveszett kincsek kutatójának archetípusát, egy olyan figurát, ami az összes addig született ponyvaregényből és filmből lett volna összegyúrva. És ettől a továbbiakban ő lett az etalon, a hivatkozási alap.

Ezért azóta számos újabb történet már konkrétan őrá hajaz: elég, ha például a napjainkban rendkívül népszerű Uncharted című játéksorozatra gondolunk, amelyben a kincskereső Nathan Drake-t irányíthatjuk.

De nagyon hasonló a receptje minden idők egyik legnagyobb blockbusterének, az Avatarnak is. A filmben egyszerre adott a „kincskeresés” és egy idegen, veszélyes, felfedezésre váró, távoli világ is, ami nagyon sokat tud nyújtani, de elvenni is. A történet egyrészt megidézi a földi dzsungelek atmoszféráját, másrészt még izgalmasabbá és félelmetesebbé teszi a helyzetet azzal, hogy egy idegen bolygóra helyezi a történéseket. A kasszák csilingelése és a befolyó dollármilliók is azt jelzik, hogy ez a témakör nagyon mélyen bennünk rejtőző érzéseket, reflexet, vágyakat pendít meg.

Fülig érő szájjal Noo’zacánál

Noo’zaca öröksége - Élő kalandjáték

Képünk NEM csupán illusztráció. ;)

IMG_1525

Ugyanazért népszerű a MindQuest Noo’zaca öröksége nevet viselő szabadulószobája is, amelynek háttértörténete Dél-Amerika dzsungeleiben játszódik. Felfedezők egy ősi isten által teremtett pusztító erejű fenevad, Noo’zaca maradványai után kutatnak, melyeket a legenda szerint egy varázslatokkal őrzött szentélybe rejtették, nehogy ismét életre kelhessen. A könyvekhez, filmekhez és számítógépes játékokhoz képest egy ilyen szabadulószoba azért jelent még nagyobb élményt, mert valóban mi lehetünk a főhősök, abszolút beleélhetjük magunkat a sztoriba, és a ketyegő óra még az izgalmakat is fokozza. Ezért lehet, hogy csak a végén fogjuk észrevenni: a kaland közben mindvégig fülig ért a szánk.