Stresszkezelés játékosan – MindQuest Szabadulószoba

Mókuskerékben

Napjaink rohanó világában egyre több stresszfaktor ér minket. Reggel dugó van a városban, a munkahelyen a főnök ideges, közeledik a leadási határideje egy fontos projektmunkának, el kellene intézni egy csomó egyéb teendőt és este még a család is energiát igényel. Sajnos sok helyzet elkerülhetetlen, és meghatározza a mindennapos hangulatunkat.

Stresszkezelés játékosan - MindQuest Szabadulószoba

Stresszkezelés játékosan – MindQuest Szabadulószoba

Probléma, hogy nem csak felnőtteknél, de egyre fiatalabb korban találkozhatunk ezzel a jelenséggel: a tanárok felől érkező nyomással, dolgozatokkal, házi feladatokkal, az osztálytársakkal való konfliktusokkal.

Mit lehet tenni a megelőzése érdekében?

Természetesen vannak olyan esetek, amikor nem sokat tehetünk, azonban például egy proaktív hozzáállással ha mást nem, legalább redukálni tudjuk a minket érő stressz hatását. Mit is jelent ez? Sokszor egy kis előre tervezéssel már számos dolgot meg tudunk könnyíteni magunk számára – ha időben megcsináljuk a pár nap múlva esedékes projektet, akkor nem kell aznap idegeskedni rajta, hogy vajon kész leszünk-e a meghatározott időpontra. Ha előre, mondjuk naptárba megtervezzük a hetünket – nem fog folyamatos fejtörést okozni, hogy vajon mikor tudunk beugrani az okmányirodába, feladni a csekkeket vagy éppen időt szakítani a barátainkra.

Tudunk-e valami mást tenni ez ügyben?

Gyakran előfordul persze az is, hogy bármilyen okból kifolyólag nem állt módunkban elkerülni a stresszt, úgy érezhetjük, az eluralkodik rajtunk. Ennek kezelésére megannyi módszer áll rendelkezésünkre. Első lépésként fontos, hogy felismerjük egyáltalán, hogy stresszesek vagyunk, és egy kis önvizsgálatot tartsunk: megalapozottak-e aggodalmaink, reálisak-e félelmeink? Sok esetben már ennek tudatosítása is oldja a feszültséget, kevésbé érzelmekkel telítve tudjuk újra átgondolni a dolgokat.

Ha a fentebbi módszerek nem jártak sikerrel, akkor pedig számos olyan tevékenység van, amelynek végzése feltölt bennünket, ezáltal redukálni tudjuk a stresszérzetet. A lényeg, hogy olyan elfoglaltságot találjunk, ami során teljesen ki tudunk kapcsolódni, el tudjuk közben felejteni mindennapi gondjainkat.

Remek megoldás lehet valamilyen sport végzése. Ez személyfüggő, ki mit preferál, azonban annyi biztos, hogy a mozgás pozitív energiákkal tölt fel. Legyen az akár tömegsport, játszunk valamit csapatban vagy egyedül. Talán az egyéni, kissé monoton sportok a legjobbak ilyen szempontból. Közben teljesen ki tudunk kapcsolni, és egy nyugodt, meditatív állapot léphet fel agyunkban. Ilyen például az úszás vagy futás.

Ha már a meditáció szóba került. Bár tény, hogy nagyon nehéz stresszesen megfelelő nyugalmi állapotba kerülni és meditálni, ha sikerül, akkor gyakorlatilag azonnali az eredmény. Nem csak megnyugszunk, ebben az esetben is pozitív energiákkal töltődünk fel. Úgy tartják, hogy napi 5-10 perc meditációval is szinten tudjuk tartani energiaszintünket, és nehezebben leszünk kizökkenthetőek. Ha valakinek nehezére esik, vagy tanácstalan hogyan kezdjen neki, számos tanfolyamon tud részt venni és kitanulni a módját, sőt, remek anyagokat lehet már online is találni.

Sokaknak inkább az használ, ha valamilyen aktív programot csinálnak, ami eltereli figyelmüket a stresszt okozó tényezőktől. A már említett edzésen kívül is számos tevékenységet végezhetünk. A kettő ötvözete például egy kellemes túra a természetben – a környezet megnyugtató, mi mégis megmozgatjuk magunkat. Ezen kívül gyakorlatilag bármilyen olyan program jó lehet, amit az ember társaságban végez – addig sem magára figyel. Rendezzünk baráti sütögetést vagy játszunk egy társasjátékot! Találunk már kifejezetten stressz levezető játékokat is.

Ha ennél még izgalmasabb és különlegesebb elfoglaltságot keresünk a stressz levezetésére, arra is van mód: többek között a szabadulós szobák. Egy jópofa kijutós játék biztos, hogy annyira megdolgoztatja az agyunkat, hogy esélyünk sincs másra figyelni, nem hogy a gondjainkra. Emellett önfeledt szórakozást nyújt, tekinthető akár egy élő társasjátéknak is. Foglalhatóak szabadulós szobák 2 főre, de akár 10 főre is, ha nagyobb társasággal menne az ember. Budapesten megannyi szabadulós szoba van; ha garantáltan minőségi szórakozást szeretne az ember, érdemes benézni a Klauzál utcában található Mindquestbe, ahol négy kijutós játék közül választhat az ember.

Bővebb információk: http://mindquest.hu/kijutos-jatek/

Abban az esetben pedig, ha az embernek végképp nincsen ideje semmire, akkor ha más nem, érdemes egy hosszú relaxáló fürdőt venni a nap végén. A halk, kellemes zene és a meleg, fürdősókkal vagy habfürdővel teli víz kényelmesen ellazít.

Kitartást

Minden ember élete során vannak stresszesebb és kevésbé stresszes időszakok. Akik az előbbiben tartanak éppen, jó hír: ez is csak átmeneti. Minden meg fog oldódni, és tudatos viselkedéssel tudunk csökkenteni hatásán az életükre. Mindenkinek kitartást a mindennapokhoz és stresszmentes hétvégét kívánunk!