blog

Itt olvashatod legfrissebb híreket a MindQuest újdonságairól és a és a legérdekesebb tartalmakat a szabadulószobák világáról.

Lerántjuk a leplet: így készül egy szabadulószoba

Teljes talány a legtöbb ember számára, hogyan lehet elkészíteni egy szabadulószobát. A Mindquest egyik munkatársa azonban elárulta a titkot. Elmesélte, miért kellett már áttervezni kijutós játékot, és azt is, milyen lehetetlenek tűnő feladatokat szabnak maguknak egy-egy terv megálmodásakor.

Valószínűleg a legtöbben, amikor szabadulószobás játékon vesznek részt, elképzelni sem tudják, hogyan lehet fejben összerakni, majd megépíteni egy-egy ilyen bonyolult pályát, ráadásul úgy, hogy a csapatok nagy részének mintegy 60 percig tartson a játék, senkinek se legyen pofonegyszerű, vagy éppen totálisan érthetetlen.

Sakkjátszma a szabadulószobák tervezése

Balázs, a Mindquest munkatársa elárulta, hogyan terveznek meg és készítenek el egy-egy pályát. – Általában Gergő áll elő az alapötlettel, amit aztán megvitat az egész csapat. A beszélgetések során először a sztorit és a végpontot találjuk ki közösen. Ilyenkor folyamatosan egymásnak dobáljuk a labdát, mindenki hozzátesz valamit, vagy éppen a másik ötletére reagál.  Menet közben egyre fontosabb lesz, hogy amit kitalálunk, azt meg is tudjuk valósítani úgy, ahogyan azt megálmodtuk. Ilyenkor már Bencéé a főszerep, ács végzettsége miatt ő tudja a legjobban, kivitelezhető-e a tervünk. Az egész folyamatot egy sakkjátszmához lehet hasonlítani, mert minden lépés hatással lesz a következőre.

Az Azték szobánál például már a legelején tudták, hogyan fog kinézni, az álom tökéletes megvalósításához végig ragaszkodtak. A Noo’zaca öröksége küldetést Gergő azokra is gondolva találta ki, akik visszajáró vendégek, nekik is szerettek volna valami olyat mutatni, ami addig nem volt, és ami megújítja az addigi kijutós játékokat. Ebben a küldetésben ugyanis már szerepjátékokat valósítunk meg, hitelesen berendezett környezetben – mondja Balázs.

Próbáld ki most!
A legújabb szabaduló szobánk NŌO’ZACA ÖRÖKSÉGE!

Magnó miatt újratervezték a pokolgépes küldetést

Persze előfordulnak nem várt buktatók is, ezeket menet közben, már a szoba megnyitása után kell módosítani. A pokolgépes szobából például azért kellett kivenni egy régi diavetítőt és emiatt módosítani a játékon is, mert a szerkezet folyamatosan, 2-3 játék után elromlott. Állandóan javítani, újat venni viszont nagyon nehézkesen lehetett volna. Volt olyan tárgy is, amit a negyven év alattiak 90 százaléka egyszerűen nem tudott használni: a kazettás magnót pedig ezért iktatták ki a játékból. Az Azték szobában is akadt javítani való: az egyik szenzort rendszeresen kitörik a játékosok, és a barlang fala is behorpadt már.

A POKOLGÉP
A POKOLGÉP

Nyomozni kellett a kijutós játék építésekor

A legkomolyabb kutatómunkát pedig a külföldi partnereinknél Koppenhágában és Szalonikiben található orvosi szoba berendezéséhez kellett végezni. Olyan, orvostörténetileg is értékes tárgyakat kellett felkutatni, amihez gyakorlatilag detektívként dolgoztunk, és hosszas telefonálgatások, emailezásek után jutottunk el a tárgyakhoz. Még licitáltunk is ilyen orvosi eszközökre. De a Mátrix küldetésben látható telefonfülke beszerzése sem volt egyszerű – tette hozzá Balázs.

Facebook Instagram Tripadvisor