blog

Itt olvashatod legfrissebb híreket a MindQuest újdonságairól és a és a legérdekesebb tartalmakat a szabadulószobák világáról.

A Mindquestnél újabb szintre emelték a szabadulós játékokat

Rengeteg szabadulós játék közül választhatunk Budapesten, ezért is nehéz eldönteni, kinek melyik hely lehet a nyerő? A Klauzál utcában található Mindquest például tuti választás azoknak, akik a klasszikus, számzáras-lakatos szabadulószobákat kedvelik, és azoknak is, akik a műfajon belül valami újabb kihívásra várnak és inkább élő szerepjátékban vennének részt. De azoknak is ajánlható ez a hely, akik gyerekekkel együtt játszanának és akkor is jó választás, ha baráti társasággal érkezünk, vagy munkahelyi csapatépítő tréninget tervezünk.

A Klauzál utcában található Füge udvarban egy kilencfős csapat dolgozik folyamatosan azon, hogy újabb és újabb élő kalandjátékokkal varázsolják el az ide látogatókat. Többek között két programozó, Laci, a szobrász, Kristóf, az asztalos és két játékvezető, Maja és Mesi gondoskodik itt arról, hogy jól érezzük magunkat. Gergő, az ügyvezető pedig állandóan azon töri a fejét, hogy milyen küldetéseket lehet még építeni, a meglévő szobákat pedig hogyan lehet még izgalmasabbá tenni. Ebben segít neki Balázs, a “mindenes” és persze a csapat többi tagja. A folyamatos fejlesztéseknek, innovációnak köszönhetően azok is találnak a Mindquestnél új kihívásokat, akik már jártak itt. Akik pedig most ismerkednek az ilyen játékokkal, választhatnak a klasszikus “számzáras-lakatos” és az új generációs, filmszerű élményt nyújtó élő szerepjátékok között.

A Mindquestnél ugyanis négy, egymástól markánsan eltérő küldetést teljesíthetünk. A Pokolgép volt az első szoba, így ez egy igazi “klasszikus” kijutós játék. Számkódokat kell feltörni, kulcsokat keresni, lakatokat kinyitni és hatástalanítani az elrejtett bombát. Ez a játék Balázs szerint olyan témát dolgoz fel, ami mindenki számára izgalmassá teszi a küldetést. A Mission Impossible filmek által ihletett kémtörténet közepén találhatjuk magunkat, a feladatunk “mindössze” megmenteni a világot. A játék során ugyanis egy katonai vezető irodájában kell megtalálni és egy órán belül hatástalanítani a pusztító pokolgépet.

Aki viszont inkább a rosszfiúk oldalára állna egy játék erejéig, a gyémántrablásos küldetés során ezt is megteheti: hatvan percen keresztül büntetlenül lehet betörni, lopakodni. A cél, hogy egy bank szuperbiztonságos páncélterméből ellopjuk a világ legnagyobb gyémántját. Ebben a játékban is egy óránk van arra, hogy kicselezzük a biztonsági rendszert, bejussunk a zárt ajtók mögé és megkaparintsuk a drágakövet.

A harmadik szobában a Mátrix foglyai leszünk, de ha ügyesek vagyunk, legyőzhetjük a gépeket. Az alapvető téma, ahogyan a játékot ihlető filmben is, a valóságon belüli valóság. Egy San Franciscó-i utcán találjuk magunkat, ahonnét egy telefonfülkén keresztül a Mátrix digitális világába csöppenünk. A feladat: megmenteni az emberiséget a gépektől. Ha elég leleményesek vagyunk és törölni tudjuk a gonosz programot, megakadályozhatjuk, hogy a gépek végleg elhatalmasodjanak rajtunk. A Mátrix újabb szintre emelte a kijutós játékokat, Balázs szerint ennek a pályának a tervezése során arra is figyeltek, hogy ne kulcsok és számzárak legyenek a küldetés teljesítésének fő kellékei. – Arra törekedtünk, hogy a teret 360 fokos valóságában használjuk ki, a játékosok pedig új és szokatlan dolgokat végezzenek. Meglepő tapasztalatunk, hogy a csapatok 30-40 százalék nem néz fel a plafonra, pedig a kódok megfejtéséhez például ez is elengedhetetlen – mondja Balázs.

A legújabb játékban egy dél-amerikai dzsungelben kell egy legenda nyomába erednünk. Az Azték szobában ugyanis a felfedező tudósok egy csapata rátalált egy legendára, mely egy ősi isten által teremtett fenevadról szólt, akit Noo’zacának hívtak. Noo’zaca létezésének egyetlen célja volt, hogy pusztulást hozzon az emberi fajra, ezért a többi isten megölte őt és maradványait egy varázslatokkal őrzött szentélybe rejtették, nehogy ismét életre kelhessen. Az Azték szoba még a Mátrixhoz képest is új, ingergazdag környezetbe helyezi a küldetést. A díszletek, fény és hangeffektek alapján olyan érzésünk lesz, mintha egy film szereplői lennénk – Balázs szerint, aki hozzátette: ezen a pályán Laci, a szobrász rengeteget dolgozott, és sikerült is olyan díszleteket alkotnia, amelyek egy filmben is hitelesek lennének.

Ha van, aki azt hiszi, hogy ezeket a játékok csak felnőtteknek szólnak, meg fog lepődni azon, hogy jelenleg két szobában is egy 13-16 év közötti gyerekekből álló ír cserkészcsapat tartja a rekordot, amit korábban egy rendőrnyomozók alkotta társaság tartott. A játékvezetők, Maja és Mesi szerint a gyerekek mindegyik pályán feltalálják magukat, néha gyorsabban, mint a felnőttek.

Facebook Instagram Tripadvisor